Monday, January 02, 2012

ဖတ္မိရာရာ စာတုိေပစမ်ား (၁)

စာရြက္ စာအုပ္ ေတြ႕ရင္ ကိုင္ၾကည့္ ဖတ္ၾကည့္မိတတ္တဲ့ ကၽြန္မ ....... ဖတ္မိတဲ့ထဲက ကၽြန္မ ႏွစ္သက္တာေလးေတြကုိ သိမ္းမွတ္ထားတတ္တယ္ .... ၿပီးေတာ့ ျပန္မွ်ေ၀တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေၾကာင့္ .... အခုလည္း ဖတ္မိတာေလးကုိ ျပန္မွ်လိုက္ပါတယ္ ....

ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း (၁.၇.၆၄)ခု ေနာက္ဆုံးက်ဴးရင့္သံ
  • “အင္း …................ ဆရာကေတာ့ မေသခင္ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ဆရာတုိ႔ တုိင္းျပည္ႀကီးမွာ ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖစ္ေတာကုိပဲျမင္ခ်င္တယ္ ……. ”

အေမ့စကား “လူထုေဒၚအမာစကား”
  • ခ်စ္ၾကည္ေရးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္မယ္ဆုိရင္ အခ်င္းခ်င္းသိနားလည္ေရးအေပၚမွာ အေျခခံမွ ခိုင္ၿမဲမယ္။ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္းသိနားလည္ေရးအတြက္ အေကာင္းဆုံးတစ္နည္းကေတာ့ စာေပကတဆင့္ တည္ေဆာက္ေပးမႈပဲျဖစ္တယ္ … ။
  • လူဆုိတာ ကုိယ္လူျဖစ္လာရင္ ငါ့အတြက္ ဘယ္သူေတြ ဒုကၡေရာက္သတုံး၊ ဘယ္သူေတြဆင္းရဲပင္ပန္းျဖစ္ကုန္သတုန္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ငါက ဘယ္သူေတြကုိ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ႏိုင္သတုံး။ ငါေၾကာင့္ အမ်ားမွာ သက္သာေခ်ာင္ခ်မႈ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္သတုံး စီစစ္ႏိုင္ၾကဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္ … ။
  • ႀကိဳးစားၾက၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္စရာရွိရင္ဖတ္၊ စာမဖတ္ရင္ စာေရးဆရာမျဖစ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၾကားနာစရာရွိရင္ ၾကားနာ၊ ေတြးစရာရွိရင္ေတြး။ စာေရးဆရာဟာ ေတြးရတယ္။ ေတြးရတယ္ဆုိတာ ကုိယ္ဖတ္တာ၊ ေတြ႕တာ၊ ၾကားတာဟာ သဘာ၀ ယုတၱိ႐ွိသလား။ ဒါဘယ္အက်ဳိးသက္ေရာက္သလဲ။ ဘယ္လုိျဖစ္သလဲဆုိတာ စဥ္းစားရတယ္၊ ေတြးရတယ္။ အဲဒီအေတြးအေခၚမွန္ရင္ သိပ္ေကာင္းတာ။ ကုိယ့္အဖုိ႔ အေထာက္အကူျဖစ္တာ။
x x x x x x x x
  • စာေပသည္ လူမ်ဳိးတမ်ဳိး၏ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ည္။ ယဥ္ေက်းေသာလူမ်ဳိးတုိင္းတြင္ စာေပတုိးတက္သည္။ စာေပကုိ စာဆုိမ်ားကသာ ျပဳစုၾကည္။ လူ႔အစုေ၀းတုိ႔၏ သမုိင္းမွတ္ေက်ာက္ည္ စာေပယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သည္ … ။  (ဆရာႀကီးဦးေရႊျမ)
  • ေၾကာက္ေနတဲ့စိတ္မွာ Dignity မ႐ွိဘူး။ တည္ၾကည္မႈ၊ ခန္႔ညားမႈ၊ အိေျႏၵသိကၡာမ႐ွိဘူး။ ေၾကာက္ေအာင္လုပ္ေနတဲ့ စိတ္မွာေတာ့ Dignity ႐ွိသလား။ တည္ၾကည္မႈ၊ ခန္႔ညားမႈ၊ အိေျႏၵသိကၡာရွိသလား။ မရွိဘူးေနာ္ … ။ (ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက)
  • ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္တဲ့စိတ္ဟာ ေအးခ်မ္းမႈႏွင့္ကင္းကြာၿပီး ကုိယ္တုိင္အပူေလာင္ခံေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခြင့္လႊတ္ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းျဖင့္ လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းမႈကုိ ရယူၾကပါ … ။ (ဓမၼစကား)
မႏၱေလး၊ ျပည္ႀကီးတံခြန္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရတနာပုံၿမိဳ႕သစ္ စာေပအသိပညာေဟာေျပာပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီ၏ ပထမအႀကိမ္ စာေပအသိပညာေဟာေျပာပြဲ လက္ကမ္းစာေစာင္မွ ဖတ္မိတာေလးကုိ ျပန္လည္ကူးယူတာပါ။

No comments:

Post a Comment