Monday, November 01, 2010

အလုပ္တစ္ခုေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္

အလုပ္တစ္ခုေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ I. Cover Letter II. C.V. form တုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။


I. Cover Letter

ကိုယ္ဘယ္သူျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘာေၾကာင့္အလုပ္ေလွ်ာက္ေၾကာင္းကို ဖတ္သူထံ ပထမ အစပ်ိဳး ေရးတဲ့စာ။ အဲဒါဟာ ကိုယ့္ကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္ပါဆိုၿပီး ယဥ္ေက်းတဲ့အျပဳအမူနဲ႔ ေတာင္းဆိုလိုက္တဲ့စာလည္းျဖစ္တယ္။

ရည္႐ြယ္ခ်က္
ကိုယ့္ရဲ႕ C.V. form ကို အလုပ္ခန္႔မယ့္သူျဖစ္ဖတ္ေအာင္ ေထာက္ခံေရးသား လိုက္တဲ့စာျဖစ္သည္။

ဘာေတြပါရမလဲ ?
- စာမ်က္ႏွာ ၁-မ်က္ႏွာထက္မပိုရ။ စာပိုဒ္ ၃/၄-ပိုဒ္ျဖစ္ရမည္။
- အေၾကာင္းအရာ ၄-ခုပါရမည္။
(၁) ေလွ်ာက္မည့္ေနရာ/ရာထူး
(၂) အလုပ္ေခၚတာ ဘယ္လိုသိလဲ။ (သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ အသိမိတ္ေဆြ)
(၃) အဲဒီရာထူးနဲ႔ ကိုယ္ဘာေၾကာင့္/ဘယ္လိုေၾကာင့္ ထိုက္တန္ေၾကာင္း။
(၄) ကိုယ့္ကို ဘယ္လိုဆက္သြယ္လို႔ရေၾကာင္း (ဖုန္း/လူမွတဆင့္)





ဘယ္လိုေရးသင့္လဲ ? (Dos)
၁။ တိုတို႐ွင္း႐ွင္း
၂။ အမွန္အကန္ျဖစ္ရမည္။
၃။ သူတို႔ကိုယ့္ကိုဆက္သြယ္လိုရေအာင္ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းေဖာ္ျပရမည္။
၄။ လိမၼာပါးနပ္ၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေရးရမည္။
၅။ ခိုင္လံုတဲ့စာလံုးေတြကိုသံုးရမည္။
၆။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ႐ွိတဲ့ပံုစံေရးရမည္။ (ကြ်န္ေတာ္ လုပ္ႏိုင္/ျဖစ္တယ္)
၇။ လိပ္စာနဲ႔နာမည္ကို တြဲေရးရမည္။ လိပ္မူသူကိုတိတိက်က်ေရးရမည္။
၈။ အလုပ္နဲ႔ဘာေၾကာင့္သင့္ေလွ်ာ္ေၾကာင္း႐ွင္းရ။
၉။ စာလံုးတိုင္း စာေၾကာင္းတိုင္းကို ဖတ္ခ်င္စရာျဖစ္ေအာင္ေရးရမည္။
၁၀။ Cover Letter ကို CV နဲ႔တြဲထားရမည္။

ဘယ္လိုမေရးသင့္သလဲ ? (Don’ts)
၁။ ၁-မ်က္ႏွာထက္မပိုရ။
၂။ မဟုတ္တာေတြ/အပိုမေရးရ။
၃။ မ႐ႈပ္ေစရ။
၄။ စကားလံုးတစ္ခုတည္းကို ထပ္ထပ္ခါခါ မေရးရ။
၅။ အမွားမပါေစရ။ (G, T, P, C, Te)
၆။ အားနည္းတဲ့စာလံုးမသံုးရ။ (ကြ်န္ေတာ္ယံုၾကည္/ထင္)
၇။ လိပ္မူတဲ့သူကို မေရမရာမေရးရ။ (Dear Mr, Sir)
၈။ စာပိုဒ္အစကို I နဲ႔မစရ။
၉။ စာပိုဒ္ကိုၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ဖတ္ခ်င္စိတ္ မျဖစ္ေအာင္မေရးရ။
၁၀။ Cover Letter မွာ CV တြင္ ပါၿပီးသားကို ထပ္မထည့္ရ။

ဥပမာ -
NAME
Address Ph: :
............... E-mail :
Date :
Daw/U
.............
Mdy.
Position : ........(location)
Dear Daw/U
.................................................................
...................................................................................

II. C.V (Curriculu Vitae) [Resume = record of life]

Curriculu Vitae
ကိုယ့္ရဲ႕ ပညာေရး၊ အရည္အခ်င္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕အေတြ႕အႀကံဳ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ကြ်မ္းက်င္မႈေတြကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပတာ။

ရည္႐ြယ္ခ်က္
အလုပ္႐ွင္ (or) အလုပ္ခန္႔မယ့္သူက ေလွ်ာက္ထားသူ အမ်ားႀကီးက ကိုယ့္ကို အင္တာဗ်ဴးေခၚႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို လံုေလာက္စြာေဖာ္ျပေရးသား။

CV အေသးစိပ္
၁။ ႐ွည္႐ွည္ေရးရ။
၂။ ပိုအေသးစိပ္ (Personal Data)
၃။ ၄-၅ (or) ၇-၈ မ်က္ႏွာ ေရးလို႔ရ။
၄။ ဘာအလုပ္ေတြလုပ္ခဲလဲ?
၅။ ဘာတာဝန္ယူခဲ့ရသလဲ?

Resume တိတိက်က်
၁။ အတိုခ်ဳပ္ၿပီး တိတိက်က်ေရး။
၂။ ပိုတိက်/သက္ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္း။
၃။ ၁-၂ မ်က္ႏွာ ေရးရမည္။
၄။ ၃-ပိုင္း (Health, Education, Experience)
၅။ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ေအာင္ျမင္ခဲ့သလဲ?

ဘယ္လိုေရးရမလဲ ?
(၁) Personal Data
(၂) ကိုယ့္ရဲ႕ Skill & Qualification
(၃) ကိုယ့္ရဲ႕ Work Experience (ေနာက္ဆံုးခုႏွစ္မွ အရင္ခုႏွစ္ကို ျပန္ေရး)

1. Personal Data => [Name, Address, Ph; E-mail, Sex, Merital Status, DB, PB, Nationality,
Race, Religion, NRC No.]
2. Professional Profile => [စိတ္ဝင္စား၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈႏွင့္ဆိုင္၊ အရည္အခ်င္း၊ ပါးနပ္မႈ၊
စိတ္စြမ္းအား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမႊမ္းတင္]
3. Objective => [ဒီအလုပ္ရရင္ ဘယ္လိုေတြ/ဘာေတြ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္]
4. Work Experience => 2006-Date WORK in Place POSITION (2006-2007)
ဘာေတြလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ..............
5. Education & Qualification => [ဘြဲ႕ တကၠသိုလ္]
6. Other Experience
7. Skill
8. Interests / Hobbis
9. Reference => [၂-ေယာက္]

Interview ရည္႐ြယ္ခ်က္

- အျပဳအမူေတြကို တိုင္းတာ။
- ထဲက အခ်က္ေတြကို ျပန္စစ္ေဆး။
- အလုပ္မွာ သင့္ေတာ္/မသင့္ေတာ္စစ္ေဆးတာ။
- ကိုယ့္အလုပ္ေတြကို ေျပာျပတာ။

အင္တာဗ်ဴးအမ်ိဳးအစား
- တစ္ဦးခ်င္းအင္တာဗ်ဴး [ေမးခြန္း Set လုပ္ၿပီးသား / ွနအ မလုပ္တာ]
- အဖြဲ႕လိုက္အင္တာဗ်ဴး [ေမးခြန္း Set လုပ္ၿပီးသား]
- ဖုန္းအင္တာဗ်ဴး

အင္တာဗ်ဴးခံရမည့္သူ
ကိုယ့္ကို Interview ခံဖို႔ အသိေပးအေၾကာင္းၾကား လာတဲ့အခါ .....
- အသံကို သတိထားၿပီး ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းျပန္လည္ေျပာဆို
- ‘ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး၊ သူတို႔တင္ေပးလိုက္၊ ဟုတ္လား’ မေျပာရ။
- အေၾကာင္းၾကားစဥ္ ကိုယ္မ႐ွိခဲ့ရင္ သတင္းလက္ခံရ႐ွိေၾကာင္း ျပန္ၾကားေပးရမည္။

ျပင္ဆင္ထားရမည့္အခ်က္
- သြားရမည့္ေနရာ/အခ်ိန္/ယာဥ္ ျပင္ဆင္ထားရမည္။
- လြန္ကဲစြာ ေပၚလြင္ေအာင္မလုပ္ရ။
- လိုအပ္တဲ့ စာ႐ြက္စာတမ္းေတြကို ဃသစငန် ေတြသာတင္ျပရမည္။
- Interview မွသာ Document ေတြ တင္ျပရမည္။
- ကိုယ္လုပ္မည့္အလုပ္အေၾကာင္း ေလ့လာထားရမည္။

အင္တာဗ်ဴးေျဖရန္ ေရာက္႐ွိေနစဥ္တြင္
- ေတြ႕တဲ့သူတိုင္းကို ၿပံဳးျပႏိုင္ရမည္။ (လုိအပ္မႈအတိုင္းအတာအရ)
- Interview သူမ်ားႏွင့္ မသိသလိုေနရမည္။
- မ်က္ေမွာင္ႀကံဳ႕ၿပီးမေနရ။ (ေစာင့္ေနရလည္း စိတ္႐ွည္ရမည္။)
- ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ထိန္းႏိုင္စြမ္း႐ွိရမည္။
- အေယာင္အေယာင္အမွားမွား မျဖစ္ေစရ။ (ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ႐ွိရမည္။)
- ေျပေျပပစ္ပစ္ေျပာဆိုတတ္ရမည္။
- လာခဲ့ရတဲ့ ခရီးစဥ္ကို စိတ္ပ်က္ေၾကာင္းမေျပာရ။

အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲတြင္
- ထိုင္ခိုင္းမွ ထိုင္ပါ။
- သက္ေတာင့္သက္သာေနပါ။ (ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးမေနရ။)
- စိတ္လႈပ္႐ွားမႈ အျပဳအမူမ်ားမွ ေ႐ွာင္႐ွားရမည္။
(လက္ကိုတင္လိုက္၊ ခ်လိုက္၊ ပြတ္လိုက္၊ အိတ္ႀကိဳးကိုလိမ္ေနတာမ်ိဳး)
- ထိုင္စဥ္မွာ ေသခ်ာမႈ႐ွိတဲ့ပံုနဲ႔ထိုင္ရမည္။
- ေမးခြန္းေတြကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ဟန္နဲ႔ေျဖရမည္။ မ႐ွင္းပါက ေသခ်ာေအာင္ထပ္ေမးပါ။
- အလုပ္ရဲ႕အေၾကာင္းကို အလြန္အမႊမ္းတင္စရာမလို။ (ပိုလြန္းရာက်မည္။)
- အလုပ္ကို မရမရ လိုခ်င္ေၾကာင္းမျပရ။ (ဟန္ေဆာင္တတ္ရမည္။)
- ‘ဘာေၾကာင့္ ဒီအလုပ္ကိုရခ်င္တာလဲ’ ဆိုရင္ ေျဖႏိုင္ေအာင္ေျဖတတ္ရမည္။
- ‘လက္႐ွိအလုပ္က ဘာေၾကာင့္ထြက္တာလဲ’ဆိုရင္ ေျဖႏိုင္ေအာင္ေျဖတတ္ရမည္။
- ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပရာမွာ အလြန္အက်ဴးမေျပာမိေစရ။
- ေမွ်ာ္မွန္းလစာ(လစာေဖာ္ျပထားရင္) နည္းနည္းပိုေျပာ။ (လစာေဖာ္ျပမထားရင္ အျပင္မွာစံုစမ္းထားရမည္။)
- ‘ဘာေၾကာင့္ အဲဒီေလာက္ရခ်င္လဲ’ေမးရင္ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကို ေျပာျပႏိုင္ရမည္။
- လက္႐ွိအလုပ္ရဲ႕လစာကို အမွန္အတိုင္းေျပာ/အက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြကို ေျပာျပသင့္ေျပာျပရမည္။
- ‘ဘာေမးခ်င္ေသးလဲ’ေမးရင္ ‘အင္တာဗ်ဴးအေျဖကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ သိရမလဲ’၊
အျခား ကိုယ္သိလိုသည္ မ်ားကိုေမးႏိုင္သည္။
- ၿပီးလွ်င္ ေမးသူမ်ားကိုႏႈတ္ဆက္၍ ထြက္ခဲ့ရမည္။
- စိတ္မပ်က္ရ။ ပိုႀကိဳးစးရမည္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေနရမည္။
- ျပန္ႀကိဳးစားရမည္။
- ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈအၿမဲထားရမည္။

JOB HUNT WORKSHOP (16-17 March 2006, IVy Mandalay)မွ သင္ခန္းစာမ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ျပန္လည္ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ .............

No comments:

Post a Comment