အလုပ္တစ္ခုေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ I. Cover Letter II. C.V. form တုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။
ရည္႐ြယ္ခ်က္
ကိုယ့္ရဲ႕ C.V. form ကို အလုပ္ခန္႔မယ့္သူျဖစ္ဖတ္ေအာင္ ေထာက္ခံေရးသား လိုက္တဲ့စာျဖစ္သည္။
ဘာေတြပါရမလဲ ?
- စာမ်က္ႏွာ ၁-မ်က္ႏွာထက္မပိုရ။ စာပိုဒ္ ၃/၄-ပိုဒ္ျဖစ္ရမည္။
- အေၾကာင္းအရာ ၄-ခုပါရမည္။
(၁) ေလွ်ာက္မည့္ေနရာ/ရာထူး
(၂) အလုပ္ေခၚတာ ဘယ္လိုသိလဲ။ (သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ အသိမိတ္ေဆြ)
(၃) အဲဒီရာထူးနဲ႔ ကိုယ္ဘာေၾကာင့္/ဘယ္လိုေၾကာင့္ ထိုက္တန္ေၾကာင္း။
(၄) ကိုယ့္ကို ဘယ္လိုဆက္သြယ္လို႔ရေၾကာင္း (ဖုန္း/လူမွတဆင့္)
ဘယ္လိုေရးသင့္လဲ ? (Dos)
၁။ တိုတို႐ွင္း႐ွင္း
၂။ အမွန္အကန္ျဖစ္ရမည္။
၃။ သူတို႔ကိုယ့္ကိုဆက္သြယ္လိုရေအာင္ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းေဖာ္ျပရမည္။
၄။ လိမၼာပါးနပ္ၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေရးရမည္။
၅။ ခိုင္လံုတဲ့စာလံုးေတြကိုသံုးရမည္။
၆။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ႐ွိတဲ့ပံုစံေရးရမည္။ (ကြ်န္ေတာ္ လုပ္ႏိုင္/ျဖစ္တယ္)
၇။ လိပ္စာနဲ႔နာမည္ကို တြဲေရးရမည္။ လိပ္မူသူကိုတိတိက်က်ေရးရမည္။
၈။ အလုပ္နဲ႔ဘာေၾကာင့္သင့္ေလွ်ာ္ေၾကာင္း႐ွင္းရ။
၉။ စာလံုးတိုင္း စာေၾကာင္းတိုင္းကို ဖတ္ခ်င္စရာျဖစ္ေအာင္ေရးရမည္။
၁၀။ Cover Letter ကို CV နဲ႔တြဲထားရမည္။
ဘယ္လိုမေရးသင့္သလဲ ? (Don’ts)
၁။ ၁-မ်က္ႏွာထက္မပိုရ။
၂။ မဟုတ္တာေတြ/အပိုမေရးရ။
၃။ မ႐ႈပ္ေစရ။
၄။ စကားလံုးတစ္ခုတည္းကို ထပ္ထပ္ခါခါ မေရးရ။
၅။ အမွားမပါေစရ။ (G, T, P, C, Te)
၆။ အားနည္းတဲ့စာလံုးမသံုးရ။ (ကြ်န္ေတာ္ယံုၾကည္/ထင္)
၇။ လိပ္မူတဲ့သူကို မေရမရာမေရးရ။ (Dear Mr, Sir)
၈။ စာပိုဒ္အစကို I နဲ႔မစရ။
၉။ စာပိုဒ္ကိုၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ဖတ္ခ်င္စိတ္ မျဖစ္ေအာင္မေရးရ။
၁၀။ Cover Letter မွာ CV တြင္ ပါၿပီးသားကို ထပ္မထည့္ရ။
ဥပမာ -
NAME
Address Ph: :
............... E-mail :
Date :
Daw/U
.............
Mdy.
Position : ........(location)
Dear Daw/U
.................................................................
...................................................................................
ကိုယ့္ရဲ႕ ပညာေရး၊ အရည္အခ်င္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕အေတြ႕အႀကံဳ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ကြ်မ္းက်င္မႈေတြကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပတာ။
ရည္႐ြယ္ခ်က္
အလုပ္႐ွင္ (or) အလုပ္ခန္႔မယ့္သူက ေလွ်ာက္ထားသူ အမ်ားႀကီးက ကိုယ့္ကို အင္တာဗ်ဴးေခၚႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို လံုေလာက္စြာေဖာ္ျပေရးသား။
CV အေသးစိပ္
၁။ ႐ွည္႐ွည္ေရးရ။
၂။ ပိုအေသးစိပ္ (Personal Data)
၃။ ၄-၅ (or) ၇-၈ မ်က္ႏွာ ေရးလို႔ရ။
၄။ ဘာအလုပ္ေတြလုပ္ခဲလဲ?
၅။ ဘာတာဝန္ယူခဲ့ရသလဲ?
Resume တိတိက်က်
၁။ အတိုခ်ဳပ္ၿပီး တိတိက်က်ေရး။
၂။ ပိုတိက်/သက္ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္း။
၃။ ၁-၂ မ်က္ႏွာ ေရးရမည္။
၄။ ၃-ပိုင္း (Health, Education, Experience)
၅။ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ေအာင္ျမင္ခဲ့သလဲ?
ဘယ္လိုေရးရမလဲ ?
(၁) Personal Data
(၂) ကိုယ့္ရဲ႕ Skill & Qualification
(၃) ကိုယ့္ရဲ႕ Work Experience (ေနာက္ဆံုးခုႏွစ္မွ အရင္ခုႏွစ္ကို ျပန္ေရး)
1. Personal Data => [Name, Address, Ph; E-mail, Sex, Merital Status, DB, PB, Nationality,
Race, Religion, NRC No.]
2. Professional Profile => [စိတ္ဝင္စား၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈႏွင့္ဆိုင္၊ အရည္အခ်င္း၊ ပါးနပ္မႈ၊
စိတ္စြမ္းအား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမႊမ္းတင္]
3. Objective => [ဒီအလုပ္ရရင္ ဘယ္လိုေတြ/ဘာေတြ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္]
4. Work Experience => 2006-Date WORK in Place POSITION (2006-2007)
ဘာေတြလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ..............
5. Education & Qualification => [ဘြဲ႕ တကၠသိုလ္]
6. Other Experience
7. Skill
8. Interests / Hobbis
9. Reference => [၂-ေယာက္]
- ထဲက အခ်က္ေတြကို ျပန္စစ္ေဆး။
- အလုပ္မွာ သင့္ေတာ္/မသင့္ေတာ္စစ္ေဆးတာ။
- ကိုယ့္အလုပ္ေတြကို ေျပာျပတာ။
အင္တာဗ်ဴးအမ်ိဳးအစား
- တစ္ဦးခ်င္းအင္တာဗ်ဴး [ေမးခြန္း Set လုပ္ၿပီးသား / ွနအ မလုပ္တာ]
- အဖြဲ႕လိုက္အင္တာဗ်ဴး [ေမးခြန္း Set လုပ္ၿပီးသား]
- ဖုန္းအင္တာဗ်ဴး
အင္တာဗ်ဴးခံရမည့္သူ
ကိုယ့္ကို Interview ခံဖို႔ အသိေပးအေၾကာင္းၾကား လာတဲ့အခါ .....
- အသံကို သတိထားၿပီး ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းျပန္လည္ေျပာဆို
- ‘ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး၊ သူတို႔တင္ေပးလိုက္၊ ဟုတ္လား’ မေျပာရ။
- အေၾကာင္းၾကားစဥ္ ကိုယ္မ႐ွိခဲ့ရင္ သတင္းလက္ခံရ႐ွိေၾကာင္း ျပန္ၾကားေပးရမည္။
ျပင္ဆင္ထားရမည့္အခ်က္
- သြားရမည့္ေနရာ/အခ်ိန္/ယာဥ္ ျပင္ဆင္ထားရမည္။
- လြန္ကဲစြာ ေပၚလြင္ေအာင္မလုပ္ရ။
- လိုအပ္တဲ့ စာ႐ြက္စာတမ္းေတြကို ဃသစငန် ေတြသာတင္ျပရမည္။
- Interview မွသာ Document ေတြ တင္ျပရမည္။
- ကိုယ္လုပ္မည့္အလုပ္အေၾကာင္း ေလ့လာထားရမည္။
အင္တာဗ်ဴးေျဖရန္ ေရာက္႐ွိေနစဥ္တြင္
- ေတြ႕တဲ့သူတိုင္းကို ၿပံဳးျပႏိုင္ရမည္။ (လုိအပ္မႈအတိုင္းအတာအရ)
- Interview သူမ်ားႏွင့္ မသိသလိုေနရမည္။
- မ်က္ေမွာင္ႀကံဳ႕ၿပီးမေနရ။ (ေစာင့္ေနရလည္း စိတ္႐ွည္ရမည္။)
- ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ထိန္းႏိုင္စြမ္း႐ွိရမည္။
- အေယာင္အေယာင္အမွားမွား မျဖစ္ေစရ။ (ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ႐ွိရမည္။)
- ေျပေျပပစ္ပစ္ေျပာဆိုတတ္ရမည္။
- လာခဲ့ရတဲ့ ခရီးစဥ္ကို စိတ္ပ်က္ေၾကာင္းမေျပာရ။
အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲတြင္
- ထိုင္ခိုင္းမွ ထိုင္ပါ။
- သက္ေတာင့္သက္သာေနပါ။ (ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးမေနရ။)
- စိတ္လႈပ္႐ွားမႈ အျပဳအမူမ်ားမွ ေ႐ွာင္႐ွားရမည္။
(လက္ကိုတင္လိုက္၊ ခ်လိုက္၊ ပြတ္လိုက္၊ အိတ္ႀကိဳးကိုလိမ္ေနတာမ်ိဳး)
- ထိုင္စဥ္မွာ ေသခ်ာမႈ႐ွိတဲ့ပံုနဲ႔ထိုင္ရမည္။
- ေမးခြန္းေတြကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ဟန္နဲ႔ေျဖရမည္။ မ႐ွင္းပါက ေသခ်ာေအာင္ထပ္ေမးပါ။
- အလုပ္ရဲ႕အေၾကာင္းကို အလြန္အမႊမ္းတင္စရာမလို။ (ပိုလြန္းရာက်မည္။)
- အလုပ္ကို မရမရ လိုခ်င္ေၾကာင္းမျပရ။ (ဟန္ေဆာင္တတ္ရမည္။)
- ‘ဘာေၾကာင့္ ဒီအလုပ္ကိုရခ်င္တာလဲ’ ဆိုရင္ ေျဖႏိုင္ေအာင္ေျဖတတ္ရမည္။
- ‘လက္႐ွိအလုပ္က ဘာေၾကာင့္ထြက္တာလဲ’ဆိုရင္ ေျဖႏိုင္ေအာင္ေျဖတတ္ရမည္။
- ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပရာမွာ အလြန္အက်ဴးမေျပာမိေစရ။
- ေမွ်ာ္မွန္းလစာ(လစာေဖာ္ျပထားရင္) နည္းနည္းပိုေျပာ။ (လစာေဖာ္ျပမထားရင္ အျပင္မွာစံုစမ္းထားရမည္။)
- ‘ဘာေၾကာင့္ အဲဒီေလာက္ရခ်င္လဲ’ေမးရင္ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကို ေျပာျပႏိုင္ရမည္။
- လက္႐ွိအလုပ္ရဲ႕လစာကို အမွန္အတိုင္းေျပာ/အက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြကို ေျပာျပသင့္ေျပာျပရမည္။
- ‘ဘာေမးခ်င္ေသးလဲ’ေမးရင္ ‘အင္တာဗ်ဴးအေျဖကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ သိရမလဲ’၊
အျခား ကိုယ္သိလိုသည္ မ်ားကိုေမးႏိုင္သည္။
- ၿပီးလွ်င္ ေမးသူမ်ားကိုႏႈတ္ဆက္၍ ထြက္ခဲ့ရမည္။
- စိတ္မပ်က္ရ။ ပိုႀကိဳးစးရမည္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေနရမည္။
- ျပန္ႀကိဳးစားရမည္။
- ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈအၿမဲထားရမည္။
I. Cover Letter
ကိုယ္ဘယ္သူျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘာေၾကာင့္အလုပ္ေလွ်ာက္ေၾကာင္းကို ဖတ္သူထံ ပထမ အစပ်ိဳး ေရးတဲ့စာ။ အဲဒါဟာ ကိုယ့္ကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္ပါဆိုၿပီး ယဥ္ေက်းတဲ့အျပဳအမူနဲ႔ ေတာင္းဆိုလိုက္တဲ့စာလည္းျဖစ္တယ္။ရည္႐ြယ္ခ်က္
ကိုယ့္ရဲ႕ C.V. form ကို အလုပ္ခန္႔မယ့္သူျဖစ္ဖတ္ေအာင္ ေထာက္ခံေရးသား လိုက္တဲ့စာျဖစ္သည္။
ဘာေတြပါရမလဲ ?
- စာမ်က္ႏွာ ၁-မ်က္ႏွာထက္မပိုရ။ စာပိုဒ္ ၃/၄-ပိုဒ္ျဖစ္ရမည္။
- အေၾကာင္းအရာ ၄-ခုပါရမည္။
(၁) ေလွ်ာက္မည့္ေနရာ/ရာထူး
(၂) အလုပ္ေခၚတာ ဘယ္လိုသိလဲ။ (သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ အသိမိတ္ေဆြ)
(၃) အဲဒီရာထူးနဲ႔ ကိုယ္ဘာေၾကာင့္/ဘယ္လိုေၾကာင့္ ထိုက္တန္ေၾကာင္း။
(၄) ကိုယ့္ကို ဘယ္လိုဆက္သြယ္လို႔ရေၾကာင္း (ဖုန္း/လူမွတဆင့္)
ဘယ္လိုေရးသင့္လဲ ? (Dos)
၁။ တိုတို႐ွင္း႐ွင္း
၂။ အမွန္အကန္ျဖစ္ရမည္။
၃။ သူတို႔ကိုယ့္ကိုဆက္သြယ္လိုရေအာင္ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းေဖာ္ျပရမည္။
၄။ လိမၼာပါးနပ္ၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေရးရမည္။
၅။ ခိုင္လံုတဲ့စာလံုးေတြကိုသံုးရမည္။
၆။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ႐ွိတဲ့ပံုစံေရးရမည္။ (ကြ်န္ေတာ္ လုပ္ႏိုင္/ျဖစ္တယ္)
၇။ လိပ္စာနဲ႔နာမည္ကို တြဲေရးရမည္။ လိပ္မူသူကိုတိတိက်က်ေရးရမည္။
၈။ အလုပ္နဲ႔ဘာေၾကာင့္သင့္ေလွ်ာ္ေၾကာင္း႐ွင္းရ။
၉။ စာလံုးတိုင္း စာေၾကာင္းတိုင္းကို ဖတ္ခ်င္စရာျဖစ္ေအာင္ေရးရမည္။
၁၀။ Cover Letter ကို CV နဲ႔တြဲထားရမည္။
ဘယ္လိုမေရးသင့္သလဲ ? (Don’ts)
၁။ ၁-မ်က္ႏွာထက္မပိုရ။
၂။ မဟုတ္တာေတြ/အပိုမေရးရ။
၃။ မ႐ႈပ္ေစရ။
၄။ စကားလံုးတစ္ခုတည္းကို ထပ္ထပ္ခါခါ မေရးရ။
၅။ အမွားမပါေစရ။ (G, T, P, C, Te)
၆။ အားနည္းတဲ့စာလံုးမသံုးရ။ (ကြ်န္ေတာ္ယံုၾကည္/ထင္)
၇။ လိပ္မူတဲ့သူကို မေရမရာမေရးရ။ (Dear Mr, Sir)
၈။ စာပိုဒ္အစကို I နဲ႔မစရ။
၉။ စာပိုဒ္ကိုၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ဖတ္ခ်င္စိတ္ မျဖစ္ေအာင္မေရးရ။
၁၀။ Cover Letter မွာ CV တြင္ ပါၿပီးသားကို ထပ္မထည့္ရ။
ဥပမာ -
NAME
Address Ph: :
............... E-mail :
Date :
Daw/U
.............
Mdy.
Position : ........(location)
Dear Daw/U
.................................................................
...................................................................................
II. C.V (Curriculu Vitae) [Resume = record of life]
Curriculu Vitaeကိုယ့္ရဲ႕ ပညာေရး၊ အရည္အခ်င္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕အေတြ႕အႀကံဳ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ကြ်မ္းက်င္မႈေတြကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပတာ။
ရည္႐ြယ္ခ်က္
အလုပ္႐ွင္ (or) အလုပ္ခန္႔မယ့္သူက ေလွ်ာက္ထားသူ အမ်ားႀကီးက ကိုယ့္ကို အင္တာဗ်ဴးေခၚႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို လံုေလာက္စြာေဖာ္ျပေရးသား။
CV အေသးစိပ္
၁။ ႐ွည္႐ွည္ေရးရ။
၂။ ပိုအေသးစိပ္ (Personal Data)
၃။ ၄-၅ (or) ၇-၈ မ်က္ႏွာ ေရးလို႔ရ။
၄။ ဘာအလုပ္ေတြလုပ္ခဲလဲ?
၅။ ဘာတာဝန္ယူခဲ့ရသလဲ?
Resume တိတိက်က်
၁။ အတိုခ်ဳပ္ၿပီး တိတိက်က်ေရး။
၂။ ပိုတိက်/သက္ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္း။
၃။ ၁-၂ မ်က္ႏွာ ေရးရမည္။
၄။ ၃-ပိုင္း (Health, Education, Experience)
၅။ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ေအာင္ျမင္ခဲ့သလဲ?
ဘယ္လိုေရးရမလဲ ?
(၁) Personal Data
(၂) ကိုယ့္ရဲ႕ Skill & Qualification
(၃) ကိုယ့္ရဲ႕ Work Experience (ေနာက္ဆံုးခုႏွစ္မွ အရင္ခုႏွစ္ကို ျပန္ေရး)
1. Personal Data => [Name, Address, Ph; E-mail, Sex, Merital Status, DB, PB, Nationality,
Race, Religion, NRC No.]
2. Professional Profile => [စိတ္ဝင္စား၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈႏွင့္ဆိုင္၊ အရည္အခ်င္း၊ ပါးနပ္မႈ၊
စိတ္စြမ္းအား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမႊမ္းတင္]
3. Objective => [ဒီအလုပ္ရရင္ ဘယ္လိုေတြ/ဘာေတြ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္]
4. Work Experience => 2006-Date WORK in Place POSITION (2006-2007)
ဘာေတြလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ..............
5. Education & Qualification => [ဘြဲ႕ တကၠသိုလ္]
6. Other Experience
7. Skill
8. Interests / Hobbis
9. Reference => [၂-ေယာက္]
Interview ရည္႐ြယ္ခ်က္
- အျပဳအမူေတြကို တိုင္းတာ။- ထဲက အခ်က္ေတြကို ျပန္စစ္ေဆး။
- အလုပ္မွာ သင့္ေတာ္/မသင့္ေတာ္စစ္ေဆးတာ။
- ကိုယ့္အလုပ္ေတြကို ေျပာျပတာ။
အင္တာဗ်ဴးအမ်ိဳးအစား
- တစ္ဦးခ်င္းအင္တာဗ်ဴး [ေမးခြန္း Set လုပ္ၿပီးသား / ွနအ မလုပ္တာ]
- အဖြဲ႕လိုက္အင္တာဗ်ဴး [ေမးခြန္း Set လုပ္ၿပီးသား]
- ဖုန္းအင္တာဗ်ဴး
အင္တာဗ်ဴးခံရမည့္သူ
ကိုယ့္ကို Interview ခံဖို႔ အသိေပးအေၾကာင္းၾကား လာတဲ့အခါ .....
- အသံကို သတိထားၿပီး ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းျပန္လည္ေျပာဆို
- ‘ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး၊ သူတို႔တင္ေပးလိုက္၊ ဟုတ္လား’ မေျပာရ။
- အေၾကာင္းၾကားစဥ္ ကိုယ္မ႐ွိခဲ့ရင္ သတင္းလက္ခံရ႐ွိေၾကာင္း ျပန္ၾကားေပးရမည္။
ျပင္ဆင္ထားရမည့္အခ်က္
- သြားရမည့္ေနရာ/အခ်ိန္/ယာဥ္ ျပင္ဆင္ထားရမည္။
- လြန္ကဲစြာ ေပၚလြင္ေအာင္မလုပ္ရ။
- လိုအပ္တဲ့ စာ႐ြက္စာတမ္းေတြကို ဃသစငန် ေတြသာတင္ျပရမည္။
- Interview မွသာ Document ေတြ တင္ျပရမည္။
- ကိုယ္လုပ္မည့္အလုပ္အေၾကာင္း ေလ့လာထားရမည္။
အင္တာဗ်ဴးေျဖရန္ ေရာက္႐ွိေနစဥ္တြင္
- ေတြ႕တဲ့သူတိုင္းကို ၿပံဳးျပႏိုင္ရမည္။ (လုိအပ္မႈအတိုင္းအတာအရ)
- Interview သူမ်ားႏွင့္ မသိသလိုေနရမည္။
- မ်က္ေမွာင္ႀကံဳ႕ၿပီးမေနရ။ (ေစာင့္ေနရလည္း စိတ္႐ွည္ရမည္။)
- ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ထိန္းႏိုင္စြမ္း႐ွိရမည္။
- အေယာင္အေယာင္အမွားမွား မျဖစ္ေစရ။ (ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ႐ွိရမည္။)
- ေျပေျပပစ္ပစ္ေျပာဆိုတတ္ရမည္။
- လာခဲ့ရတဲ့ ခရီးစဥ္ကို စိတ္ပ်က္ေၾကာင္းမေျပာရ။
အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲတြင္
- ထိုင္ခိုင္းမွ ထိုင္ပါ။
- သက္ေတာင့္သက္သာေနပါ။ (ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးမေနရ။)
- စိတ္လႈပ္႐ွားမႈ အျပဳအမူမ်ားမွ ေ႐ွာင္႐ွားရမည္။
(လက္ကိုတင္လိုက္၊ ခ်လိုက္၊ ပြတ္လိုက္၊ အိတ္ႀကိဳးကိုလိမ္ေနတာမ်ိဳး)
- ထိုင္စဥ္မွာ ေသခ်ာမႈ႐ွိတဲ့ပံုနဲ႔ထိုင္ရမည္။
- ေမးခြန္းေတြကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ဟန္နဲ႔ေျဖရမည္။ မ႐ွင္းပါက ေသခ်ာေအာင္ထပ္ေမးပါ။
- အလုပ္ရဲ႕အေၾကာင္းကို အလြန္အမႊမ္းတင္စရာမလို။ (ပိုလြန္းရာက်မည္။)
- အလုပ္ကို မရမရ လိုခ်င္ေၾကာင္းမျပရ။ (ဟန္ေဆာင္တတ္ရမည္။)
- ‘ဘာေၾကာင့္ ဒီအလုပ္ကိုရခ်င္တာလဲ’ ဆိုရင္ ေျဖႏိုင္ေအာင္ေျဖတတ္ရမည္။
- ‘လက္႐ွိအလုပ္က ဘာေၾကာင့္ထြက္တာလဲ’ဆိုရင္ ေျဖႏိုင္ေအာင္ေျဖတတ္ရမည္။
- ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပရာမွာ အလြန္အက်ဴးမေျပာမိေစရ။
- ေမွ်ာ္မွန္းလစာ(လစာေဖာ္ျပထားရင္) နည္းနည္းပိုေျပာ။ (လစာေဖာ္ျပမထားရင္ အျပင္မွာစံုစမ္းထားရမည္။)
- ‘ဘာေၾကာင့္ အဲဒီေလာက္ရခ်င္လဲ’ေမးရင္ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကို ေျပာျပႏိုင္ရမည္။
- လက္႐ွိအလုပ္ရဲ႕လစာကို အမွန္အတိုင္းေျပာ/အက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြကို ေျပာျပသင့္ေျပာျပရမည္။
- ‘ဘာေမးခ်င္ေသးလဲ’ေမးရင္ ‘အင္တာဗ်ဴးအေျဖကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ သိရမလဲ’၊
အျခား ကိုယ္သိလိုသည္ မ်ားကိုေမးႏိုင္သည္။
- ၿပီးလွ်င္ ေမးသူမ်ားကိုႏႈတ္ဆက္၍ ထြက္ခဲ့ရမည္။
- စိတ္မပ်က္ရ။ ပိုႀကိဳးစးရမည္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေနရမည္။
- ျပန္ႀကိဳးစားရမည္။
- ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈအၿမဲထားရမည္။
JOB HUNT WORKSHOP (16-17 March 2006, IVy Mandalay)မွ သင္ခန္းစာမ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ျပန္လည္ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ .............
No comments:
Post a Comment